Jak prowadzić blog dla Twojego sklepu?

Jak prowadzić blog dla Twojego sklepu?

Prowadzenie bloga dla twojego sklepu internetowego wydaje się świetnym pomysłem na promocję jak i dla dopełnienia idei sklepu. Czytelnicy mogą poznać cię jako eksperta w swojej dziedzinie, mogą szukać informacji na twoim blogu, jednak czy je znajdą? Oto kilka porad, w jaki sposób prowadzić bloga.

ROZPOZNANIE

Zanim podejmiesz kroki, które postawią twojego bloga na nogi, trzeba się rozeznać w podobnych przypadkach. Szukamy wtedy sklepów internetowych, które prowadzą bloga i to z sukcesem. Nazywa się to analizą benchmarków.

Trzeba również przeanalizować swoją pozycję, firmę oraz branżę, w której działamy.

  • Czy mam pomysł na bloga? Jaki on ma być, czego dotyczyłyby teksty, czy mam zapas kreatywności, żeby wykreować dobry wizerunek swojej marki poprzez bloga.

  • Jaki mam produkt i jakie są jego zalety? Czy wyróżnia się czymś na tle konkurencji? Jakie problemy rozwiązuje i jakie pozytywne skutki wiążą się z jego kupnem?

  • Czy mam szeroką wiedzę na temat swojej branży? Czy potrafię i mam podstawy, aby postawić się na pozycji eksperta?

  • Jaka grupa odbiorców będzie najbardziej zainteresowana moim produktem?

NADANIE CHARAKTERU

Dzisiejszy marketing często bazuje na emocjach. Ludzie nie lubią czuć dystansu, lubią wiedzieć, poznać, zobaczyć – dlatego przedstaw się! Niech wiedzą, kto tworzy artykuły, zaznajamia ich z tematem i dyskutuje. Postaraj się zmniejszyć dystans, pokazać się jako osoba taka jak wszyscy.

TEMAT

Warto na samym początku stworzyć sobie bazę tematyczną bloga. Jeśli wcześniej obraliśmy sobie odpowiednią strategię, nie powinno to być trudne. Tworzenie bazy może przebiegać w ramach burzy mózgów – mapa myśli lub wypunktowanie ich powinno wystarczyć. Można się posłużyć nimi podczas robienia kategorii lub tagowania wpisów.

Dla ułatwienia i ciągłego doskonalenia swojej bazy tematycznej warto pokusić się o subskrypcję gigantów w naszej dziedzinie lub sprawdzenie Google Adwords i liczby wyszukiwania słów kluczowych. Dobrze wykonany research i stale uaktualniany pozwoli nam na dynamiczne śledzenie nowinek w branży i dostosowanie swojego bloga.

CYKLICZNOŚĆ

Ważne jest to, aby wpisy na blogu pojawiały się cyklicznie, przynajmniej raz w tygodniu. Łatwiej wtedy utrzymać czytelników przy sobie.

Prowadząc bloga trzeba postawić na użyteczność informacji i atrakcyjność. Wiedza jest najlepszym podłożem do stworzenia konkretnego, pożytecznego i praktycznego dla potencjalnego klienta bloga.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *